11 At Ease
12 Teasin' Girl

Review:Freddy

More info:
Booking: TWINSTREET BOOKINGS

record label:DRUNKABILLY RECORDS

2006...De eerste uren van (Ge)Varenwinkel en het bluesvolkje begon stillaan binnen te stromen op het festival. Als vroegkomer stonden we al aan de plaats waar je het vlugst aan gerstennat kon komen. Op het podium stonden vijf gasten vanuit onze eigenste Antwerpse kempen die aan hun 'obligaat' concert begonnen. Van bij de eerste noten begonnen m'n partner in crime en ik mekaar te bekijken en stelde vast dat daar toch iets aan 't gebeuren was en keerden ons richting 'Stage'. Onze eerste vaststeling was...niet slecht, als die gasten nog een beetje samen konden blijven en een beetje meer doorleefd zouden beginnen worden zou dat wel eens vonken kunnen geven.

Enkele pintjes later gingen we toch een beetje korter en groot was onze verbazing dat het hier toch al veel beter klonk. Een jonge look-a-like Elvis was daar z'n ding aan 't doen met z'n partners en daar stonden ze....THE BABOONS!!!

2 jaar later vind ik in m'n brievenbus hun eerste Cd...Boogie Curse. Dus vliegensvlug naar m'n cd speler en even luisteren of ze dezelfde impact zouden hebben als toen die dag.

The Baboons zijn, Arthur De Winter: vocals + rhythm guitar, Kristof Koyen : lead guitar, Benny Verheyen : upright bass, Guy Claessens : alt sax + tenor saxGust Van Gils : drums en geven op dit schijfje al dadelijk van katoen. De opener is tevens de title track 'Boogie Curse'. Verrassend! Pure Rock 'n Roll of moeten we zeggen Roots 'n Roll zoals zij het prefereren. Boogie Curse evenals #2 'Tic Tac' zijn van de hand van Tuurke (Arthur De Winter) en zouden geschreven kunnen zijn voor een jonge Elvis. Natuurlijk wordt door velen de vergelijking gemaakt met de King Of Rock 'n Roll maar toch mogen we niet vergeten dat The Baboons van ons zijn....Sun records...eat your heart out!!! Ook in de volgende 2... 'Drinking Gasoline' en 'Rock Your baby Right' herken je de hand van Arthur al helt de Drinking Gasoline lichtjes over naar het Cash genre.

Op #8...en met stip zouden we zeggen, één van m'n favorietjes telkens weer als ik die gasten ergens tegenkom...Trip To Bandstand...een op en top nummer voor de strollin' Gals. 'Green River van good old Fogerthy mistaat zeker niet in hun repertoire en zal zeker door John gewaardeerd worden bij het beluisteren ervan. #11 'At Ease' een rustig nummer van de hand van Kristof Koyen en Arthur De Winter en als ik het zeggen mag...schuuuuuuuuuuuuuun.

Boogie Curse zijn twaalf aangename nummers en een echte trip to bandstand, een opvolger mag zeker aan gewerkt worden en niet vergeten aan de top komen is soms niet moeilijk maar er blijven is altijd hard werken in elk genre. Toi Toi Toi (Freddy)

CD RELEASE PARTY 16 FEBRUARI 2008 IN 'HOF ter LO' ...allen daarheen